МОТОР ЈЕ РАДИО 17.700 САТИ: Супружници из БиХ у камиону 200 пута путовали до Португала и назад
Њихови мотори су посебни, а истина је да највећи дио времена проведу у континуираном раду, што је основ за дуговјечност. Кваре се ријетко, али кварови обично долазе када им се возачи најмање надају – на дугом путу, далеко од сервисне радионице и под пуним оптерећењем, што обично за собом вуче кашњење у испоруци робе.
Камион не чини само мотор, а модерне конструкције састављене су од неколико хиљада елемената. Сви они морају бити уиграни и отказ само једног од њих може нарушити хармонију рада цијелог камиона.
Основ поузданости и дуготрајности је, кажу стручњаци, редовно одржавање и разуман возач. Због тога савјетују редовно одржавање у овлаштеном сервису, који ће, у сваком тренутку, уз помоћ прецизних дијагностичких уређаја и обучених сервисера, мотору и пратећим дијеловима пружити најбољи третман.
Чак и поред тога дешавају се они кварови које нико не може предвидјети, али се међу стотинама хиљада камиона могу наћи и они који нису поклекнули ни пред једним задатком, нити су имали потребе за било каквом ванредном посјетом сервису, чак ни након милион пређених километара.
А кад бројач километара на једном камиону прикаже седмоцифрену бројку, то значи само једно – неупитан квалитет и придржавање плана одржавања.
Такав један постоји и у БиХ: транспортна компанија Сезато из Сарајева купила га је 2013. године. Био је то први камион у флоти са Еуро 6 мотором, што је, према ријечима Тарика Жилића, власника компаније, представљало својеврсну прекретницу у пословању.
До тада је ово транспортно предузеће за 17 година испробало различите врсте и брендове камиона, па је нови Волво ФХ460 Еуро 6 представљао право освјежење у возном парку. Компанија је тада бројала девет камиона, од чега је седам било Волво. Искуство је говорило тако да су се међу свим камионима најпоузданијим и најекономичнијим показали камиони Волво.
Жилић каже да је непосредно прије куповине новог камиона склопио добар посао, па му је требао поуздан камион који ће задовољити врло захтјевног клијента – једну врсту терета је требало превозити од Босне и Херцеговине до Шпаније, а другу одмах потом из Португала, на истој релацији до Босне и Херцеговине.
Колико му је била занимљива намјена исто толико му је била занимљива и посада. За његов управљач сјео је возачки двојац – Емир Пало и Амела Пало, супружници, обоје искусни професионални возачи, који су вјештине вожње тешких камиона савладали пуно раније. Нјихов радни ангажман у Сезату кренуо је 2013. године и то са тек пристиглим камионом.
Чак и прва одвезена тура била је до далеког Португала – и прва и посљедња у овом камиону, јер је овај невјероватан тандем до Португала са овим камионом стигао тачно 200 пута. Тако су за нешто мање од девет година са камионом Волво ФХ460 Еуро 6 прешли готово милион и 200 хиљада километара.
А сада оно најважније – 1.200.000 километара без иједног квара! Без и најмањег квара! Чињеница је да таквих камиона који крстаре европским цестама има много, а један од њих је завршио у једној бх. транспортној компанији у којој се и даље користи.
Већина од 200 „тура“ до Португала завршавала је у Порту, али је главни терет стизао у Шпанију, у Виго – град гдје постоји Цитроенова фабрика аутомобила. Терет је некад завршавао и на неколико успутних дестинација у Шпанији, али искључиво у фабрикама аутомобила пред чијим је капијама стајао амблем Сеата, Ниссана или Форда.
Волво је увијек без кашњења у ова постројења довозио кожне пресвлаке за сједишта тих аутомобила која се производе у Босни и Херцеговини. Неколико је познатих локација на којима сваке седмице на утовар стигне црвени Волво ФХ460 на чијој кабини стоји натпис Сезато: кожне пресвлаке утоварају се у погонима бх. компаније Превент у Високом, Горуши, Зеници, Горажду и у Жепчу и за неколико дана увијек стигну на одредишта у Шпанији.
Када се коначно заврши истовар, Волво истог дана стиже Португал, у Порто, који је од Вига удаљен око 150 километара, гдје му утоваре сировину за те исте пресвлаке, одакле поново стиже у БиХ на исте локације гдје су осам дана раније утоварене готове пресвлаке и опет исти круг.
Круг је дугачак око 6.000 километара, а у једној тури возачки тандем Пало превезе 5.000 комплета кожних пресвлака намијењених европској аутомобилској индустрији.
То значи да је Волво ФХ460 у 200 тура „опремио“ чак милион аутомобила кожним сједиштима.
Емир Пало каже да роба у једној тури има масу између седам и десет тона, те да је просјечна потрошња горива у 200 тура износила 26,5 литара.
За све вријеме њихов Волво ФХ460 потрошио је укупно 318.000 литара горива, 19.000 литара течности АдБлуе и никад их за девет година није оставио на „цједилу“. Мотор је радио 17.700 сати, док се радилица мотора окренула милијарду и 170 милиона пута.
Подаци су занимљиви и фасцинантни, али ништа од овога не би било могуће да се транспортно предузеће Сезато у потпуности не придржава прописаних сервисних интервала и плана одржавања. Управо од тога зависи његова добра кондиција. Сервисерима овлаштеног сервиса Волво Труцкс у Сарајеву овај камион је познат по томе што се на сервисној линији задржава врло кратко, тек толико да обаве преглед и да замијене потрошни материјали.
Тако је у сервисном „дневнику“ остало забиљежено да је овај камион сервис посјетио 12 пута и да је „потрошио“ 390 литара уља, 36 филтера за уље, 12 филтера за гориво, 12 филтера за зрак у кабини, 12 исушивача, шест филтера зрака за мотор, 12 сепаратора горива, један сет диск-плочица, два сета ремења са затезачима, два пута му је промијењено уље у мјењачу и у диференцијалу.
Након милион и 150 хиљада километара сервисери су савјетовали замјену квачила, али кад га раставили, увјерили су се да је без проблема и са постојећим могао прећи још барем пола милиона километара. Кад се испод свега подвуче линија, трошкови редовног одржавања овог камиона су за девет година износили нешто више од 25.000 КМ. У свему томе је и неколико ситних сервисних интервенција које су обављене на редовним сервисима. Такође, за све вријеме камион је „потрошио“ четири сета предњих пнеуматика и пет сетова задњих.
Емир Пало и његова супруга Амела кажу да им је један од најтежих тренутака у животу био тај кад су се морали растати од „свог“ камиона. Власник се, наиме, одлучио на модернизацију, па је возни парк обогатио новим камионом Волво ФХ460, али са пуним пакетом за уштеду горива И-Саве и са савременим мјењачем са двоструким квачилом.
Јединствена „посада“ је преузела новајлију и већ направила неколико идентичних тура до Португала. Иако не крију емоције према камиону у којем су заједно провели готово девет година, кажу да је нови камион без сумње још бољи. Удобнији је, сигурнији је и опремљенији, а његова просјечна потрошња у истим условима је 22 литра. У једном кругу су забиљежили потрошњу од само 20,8 литара, што је фантастичан резултат.
Једноставно је, на крају израчунати колику ће уштеду на нових 200 „тура“ до Португала донијети нови Волво ФХ 460, али са пакетом И-Саве.
Уколико услови буду идентични власник компаније Сезато може очекивати да ће нови камион потрошити око 54.000 литара горива мање у односу на претходника.
Занимљиво је и то што се власник компаније одлучио да задржи камион који је давно прегазио први милион. Већ су му додијељени нови радни задаци, одмах га је преузео други возач, па камион практично и није правио паузу. Кажу да са њим очекују барем још један милион.
Тако је Волво показао да милиони представљају само бројеве, а не препреке преко којих се не може прећи. Они такође сликовито кажу да је овај Волво ФХ460 обишао Земљу чак 30 пута и то без иједног квара.
(ЦрнаХроника)
НАЈНОВИЈЕ ИЗ РУБРИКЕ
ГОРЕ МРЕЖЕ: Лидија Вукићевић позирала у бикинију за 1. мај (ФОТО)
ГЛУМИЦА Лидија Вукићевић (61) слови за једну од најзгоднијих жена са домаће јавне сцене.
ОТИШАО ПРЕРАНО: Бивша жена Небојше Глоговца објавила њихове досад невиђене фотографије (ФОТО)
ПРВА жена Небојше Глоговца на друштвеним мрежама објавила њихове досад невиђене фотографије из прошлости.
ЈЕДАН ОД НАЈСТАРИЈИХ ХРИШЋАНСКИХ ОБИЧАЈА: На који дан се фарбају ускршња јаја?
ФАРБАЊЕ васкршњих јаја је један од најстаријих хришћанских обичаја.
ПРАВОСЛАВНИ ВЈЕРНИЦИ ОБИЉЕЖАВАЈУ ВЕЛИКИ ЧЕТВРТАК: Постоји посебно вјеровање за овај дан
ПРАВОСЛАВНИ вјерници данас обиљежавају Велики четвртак.
„ТЕЖАК ДАН…“ Ево зашто је Никола Роквић морао да накратко прекине пут ка манастиру
ПРИЈЕ тачно десет дана, пјевач Никола Роквић кренуо је на пут дуго 1.060 километара до Егине, и то пјешака, а данас, 1.маја, судећи по његовој објавио био му је најтежи дан.
МИРА БАЊАЦ СЕ ТРУДИ ДА САЧУВА ПСИХУ: „Не излазим из куће, чувам болесног сина – тешко је“
"ТЕШКО је од када сам остала инвалид..."
СНЕКИ ПРОГОВОРИЛА О РАЗВОДУ: „У старту сам донијела одлуку!“
У ЕМИСИЈИ Диван Шоу код Ивана Гајића певачица Снежана Бабић Снеки говорила је о нечему што ретко помиње - о разводу од бившег супруга.
ЗАПОЧЕО САМОСТАЛАН ЖИВОТ: Погледајте у каквој раскоши ужива Марко Бијелић, син Драгане Мирковић (ФОТО)
МУЗИЧКА звијезда Драгана Мирковић остала је да живи сама у велелијепном дворцу у Бечу, а њен син Марко Бијелић сада је први пут показао стан у којем је започео самостални живот.
КРЕМАСТА КРОМПИР САЛАТА: Јело коме нико неће моћи одољети (ВИДЕО)
ОВУ дивно кремасту кромпир салату често припремамо уз роштиљ, али и месо печено у рерни. Сочна је, пуна укуса и богата. И признаћемо вам, нама одговара и сама, као самосталан оброк. А могу јој се додати и кувана јаја и/или нека фина шункица и биће још богатија!
„БОТОКС У ЧАШИ“ Напитак који топи сало, подмлађује кожу и отклања боре
ОВАЈ напитак постао је виралан за врло кратко вријеме јер је велики број жена потврдио да су након редовне конзумације примјетиле да им је тен љепши, а уједно су и брже губиле килажу.
Коментари (0)
11:34 КЛАДИОНИЦЕ ШОКИРАЛЕ ИЗБОРОМ: Алкарас и Синер се муче са повредама, али Ђоковић није фаворит за освајање Ролан Гароса
НОВАК Ђоковић је пропустио Мастерс у Мадриду и дјелује да је донио добру одлуку да одмори и не напреже се превише пред Ролан Гарос, јер би између имао и Мастерс у Риму, који почиње већ сљедеће неђеље.
19:20 БАЛКАН ПОДРХТАВА: Нови земљотрес на граници БиХ и Хрватске
ВЕЧЕРАС око 19 часова у западним дијеловима БиХ и на истоку Хрватске осјетило се краткотрајно подрхтавање тла.
Временска прогноза
Sarajevo
Banja Luka
Mostar
Tuzla
Bihać
Bijeljina
Курсна листа
1 ЦВИЈАНОВИЋ СЕ ОБРАТИЛА НА СЈЕДНИЦИ СБ УН: Српска не крши Дејтонски споразум нити међународно право
РЕПУБЛИКА Српска не крши Дејтонски споразум нити међународно право. Напротив, залаже се за стриктно придржавање Устава БиХ, као дијела уговора, који већину надлежности оставља у рукама два ентитета и сваком од три конститутивна народа обезбјеђује механизме заштите њихових права. Такође, поштовање међународног права значи да високи представници морају бити именовани у складу са процедурама утврђеним Анексом 10. Дејтонског споразума и дјеловати у оквиру прописаног мандата, истакла је српски члан Предсједништва БиХ Жељка Цвијановић која се путем видео линка обратила на сједници Савјета безбједности Уједињених нација.
0 ЈЕЗИВО ПОРОДИЧНО НАСИЉЕ У ТЕСЛИЋУ: Насилник тукао супругу, па пријетио да ће је убити ловачком пушком
ОКРУЖНО јавно тужилаштво у Добоју подигло је оптужницу против Немање Ћутковића званог Ћутко (33) због насиља у породици.