ОД УТОРКА СКУПЉИ ПАРКИНГ У БАЊАЛУЦИ: Погледајте нове цијене по зонама
![](https://vecernjenovosti.ba/wp-content/uploads/2022/01/Parking.jpg)
Фото: Д.М./Архива/Новости
Тако ће цијена паркирања на паркиралиштима у нултој тарифној зони бити три марке за сваки започети час паркирања, док је тренутна цијена једна марка, с тим да се возач са својим аутомобилом могао задржати само два сата. У првој тарифној зони је двије КМ за сваки започети час паркирања док је сада цијена једна марка. Цјелодневна карта за паркирање износиће седам КМ.
Цијена паркирања на паркиралиштима у другој тарифној зони биће једна КМ за сваки започети час паркирања, док сада возач мора да издвоји пола марке. По новом цјеновник цјелодневна карта за паркирање у овој зони биће пет марака.
Игор Улетиловић, асистент на програму Транспорт из Центра за животну средину, рекао је да подржавају регулативну мјеру Града Бањалука о промјени зона и цијени паркирања која би требала да води у смјеру унапређења саобраћаја у градском подручју, гДЈе би наведена мјера требала директно да утиче на смањење кориштења аутомобила у ужем градском подручју.
– Паркирање у самом центру града, поред тога што заузима простор градског језгра, оно негативно утиче и на шири просторни обухват, ако узмемо у обзир и приступне саобраћајнице до самог паркинга. Све више се дешава да су не само приступне саобраћајнице, него и шири центар града у тоталном саобраћајном колапсу, гђе се дешава да се пјешачки саобраћај одвија брже него аутомобилски. Све наведено нам указује да је овакав модел понашања једноставно неодржив и да захтјева хитне мјере реформе саобраћаја. Такође мјера којом се иде у правцу смањења кориштења аутомобиле у ужем центру града, је једина мјера која се показала као ефикасна у свим европским градовима, који су поред различитих приступа једино на овај начин успјели да ријеше наведене проблеме рекао је Улетиловић за БУКУ.
На наводе Градске управе да грађани треба да се преорјентишу на кориштење алтернативних видова превоза, као што су јавни превоз и бицикли, Игор истиче да би Град Бањалука требао ову идеју директно испрати и са осталим мјерам, као што су унапређење оскудне бициклистичке инфраструктуре и проширење система јавних бицикала, да би позив на преоријентацију био смислен и могућ
– Само повећање цијене паркирања даје додатну могућност да се тим средствима у наредном периоду директно подстакне унапређење бициклистичке инфраструктуре. Тренутно можда највећи проблем, а који се испред Града наводи као алтернатива умјесто кориштења аутомобила, је јавни превоз. Центар за животну средину је израдио компаративну анализу градског превоза укључујући неколико градова у региона, гђе је јасно утврђено да је јавни превоз у Бањалуци најскупљи и најнеефикаснији. Наведена регулаторна мјера поскупљења цијене паркинга би морала директно да прати и хитну реформу јавног превоза. Тренутна мрежа линија, учесталост, повезаност и на то све абнормално висока цијена, не може да буде грађанима алтернатива у односу на аутомобиле – појашњава Улетиловић.
Истиче да паралелно са проблемом загушености града возилима дешава се и процес интензивне градње у центру града која својим садржајима и намјеном има тенденцију да привуче велики број нових возила.
– Све мјере које Град доноси требало би да кореспондирају са другим плановима развоја града, што у овом тренутку не видимо да је случај. Што се генерално тиче политике паркирања у граду, што би подразумијевало и планирану изградњу паркинг гаража и утврђивање оптималних локација за исте, ту би прво морале да се спроведу детаљне анализе, које би укључиле све аспекте паркирања. Један од локално примјењивих процеса ревизије који помаже градовима да преиспитају политике паркирања, постигну консензус о побољшањима и коначно развију акциони план који одговара градским потребама и могућностима је и ПАРКПАД алат, за који постоји и више него реална потреба. Само на основу детаљне разраде потенцијалних сценарија могло да се пронађе најефикасније рјешење – рекао је Улетиловић.
Сагаоворник каже да желе да Бањалуку виде градом по мјери човјека, са здравом животном средином.
– Да бисмо то постигли требамо тежити да подстичемо здраве животне навике, да створимо предуслове за смирен саобраћај, сигуран за пјешаке, бициклисте и људе у потреби. Зелене површине и алеје су у недостатку, а загађење од издува аутомобила у порасту. Треба радити на промјени како стратегија развоја града али и свијести људи о здравимим навикама са циљем квалитетнијег живота”, истиче Улетиловић.
Дијана Јешић, одборница Народног фронта у Скупштини града Бањалука, каже да се противи поскупљену паркинга.
– То је још један удар на буџет грађана, а разлог је пуњење буџета Града, јер новца у градској каси нема. Свједоци смо да је енормна количина новца из буџета неплански трошена на разне ствари, попут изградње тениског терена и свих пратећих догађаја везаних за Српска опен, те Дана града, гђе је ове године за то извојено више новца него икад, те додатних сумњивих и спорних издвајања за поједина удружења и спортске колективе”, рекла је Јешић.
С друге стране су, истиче Дијана, смањени приходи у буџет града, јер сад имамо бесплатну легализацију објеката и бесплатне грађевинске дозволе за све грађане, без обзира на имовинско стање, што нема смисла без социјалне карте.
– Ове мјере су у реду и пожељне за грађане који нису у могућности да плате, али су такође обухваћени и грађани који су доброг имовинског стања и којима ово не би био проблем платити. У граду имамо 6000 паркинг мјеста, а регистрованих 86000 возних јединица и поскупљењем паркинга се неће ријешити проблем паркирања и гужве у центру града. Сад више нема ни паркинга на тзв Крашевом паркингу и паркингу код хотела Палас, што значи да се број паркинг мјеста додатно смањио, а нису се нашле адекватне замјене за њих – истиче Дијана и додаје да у овом случају није у питању никаква брига за грађане и очигледну гужву у центру града, него пуњење буџета због превеликих расхода и смањеног прилива новца у буџет Града.
Драшко Станивуковић, градоначелник Бањалуке, рекао је да су нетачне инсинуације да Граду требају паре од паркинга.
– Идеја је дестимулисати задржање у нултој зони, што је тренд свих већих градова. Зашто би неко подцјењивао Бањалуку?Ако буде која марка више, јавни превоз биће повољнији. Идеја нам је да 30 посто људи користи јавни превоз. Циљ нам је мање аутомобила, више пјешака. Зар то није Бањалука о којој маштамо, да возимо тротинете, бицикле – рекао је Станивуковић за БУКУ.
ОСТАЛЕ ЦИЈЕНЕ ПАРКИНГА У БАЊАЛУЦИ
– Цијена паркирања аутобуса на паркиралишту аутобуски терминал Малта је двије КМ, ако се паркирање врши на основу блока карата купљених у Одсјеку за контролу паркинга, а три КМ за карту купљену у наплатној кућици на самом паркиралишту. Карта важи за један улазак аутобуса на паркиралиште, а плаћања су ослобођени аутобуси на приградским линијама за које превозник има потписан Уговор са Градом”, наводе из Градске управе.
Додају да цијена мјесечне паркинг карте која се може користити само на паркиралиштима у другој тарифној зони износи 60 КМ, а годишња 600 КМ.
– Цијена повлашћене карте за станаре износи 100 КМ годишње у нултој зони, 80 КМ у првој и 50 КМ у другој тарифној зони”, наводе из Градске упаве.
Цијена паркирања у јавној гаражи у Алеји Светог Саве блок “Д” износи: једна марака за сваки започети час паркирања, пет ће коштати дневна карта, 100 КМ мјесечна, 250 КМ тромјесечна карта и 1.000 КМ годишња карта.
– Цијена паркирања за мотоцикле износи пола цијене од горе наведених цијена паркирања у наведеној јавној гаражи – додају из града.
Цијена мјесечне паркинг карте, која се може користити на свим паркиралиштима, осим у нултој тарифној зони и јавној гаражи у Алеји Светог Саве блок Д2 , износи 100 КМ, а годишња 1.000 КМ.
НАЈНОВИЈЕ ИЗ РУБРИКЕ
СКОКО: СПС увијек подржава национално важна питања као што је Декларација
СОЦИЈАЛИСТИЧКА партија Српске је подржала усвајање Декларације о заштити националних и политичких права и заједничкој будућности српског народа. Ова Декларација, према ријечима Максима Скоке, потпредсједника СПС-а, представља важан корак ка очувању нашег идентитета, колективних права и културне баштине, док истовремено потврђује нашу опредијељеност за мирну и просперитетну будућност.
ПОТВРДИО СТЕВАНДИЋ: Нема сагласности о именовању Драгане Чавке за члана УО РТРС
ЗАЈЕДНИЧКА комисија Народне скупштине Републике Српске и Вијећа народа није постигла сагласност о именовању Драгане Чавке за члана Управног одбора Радио-телевизије Републике Српске (РТРС).
„БЕЋИРОВИЋЕВЕ ИДЕЈЕ СУ ПОПУЛИСТИЧКЕ“: Оштре реакције на дрскост бошњачког члана Предсједништва БиХ
ШЕФ Клуба посланика СНСД-а у Народној скупштини Републике Српске Игор Жунић сматра да бошњачки члан Предсједништва БиХ Денис Бећировић све ради популистички и ад хок.
БЕЋИРОВИЋ НЕ ПОСУСТАЈЕ: Познато какву је иницијативу предложио Парламенту Италије
ПРЕДСЈЕДАВАЈУЋИ Предсједништва БиХ Денис Бећировић разговарао је са предсједником Заступничког дома Парламента Републике Италије Лорензом Фонтаном у оквиру званичне посјете Италији.
РОК ДО 23. ЈУЛА: Објављено упутство за регистрацију бирача изван БиХ
ДРЖАВЉАНИ БиХ, уколико се желе пријавити да гласају из иностранства, потребно је да поднесу своју пријаву за гласање изван БиХ на званичној интернет страници Централне изборне комисије БиХ до 23. јула до поноћи.
ХИТНА МОЛБА: Апел градским властима за уплату клубу ФК Будућност
ПРИНУЂЕНИ смо да путем медија тражимо од градских власти да изврше своју обавезу према фудбалском клубу ФК Будућност. У име играча и све дјеце која ту тренирају, упућујемо коректан апел за испуњење обећаних средстава, рекао је предсједник ФК Будућност, Дејан Шеатовић, који истиче важност ове уплате за даљи рад и напредак клуба.
ТРАГЕДИЈА ИЗБЈЕГНУТА ЗА ДЛАКУ: Гром ударио у прозор под којим је спавала беба (ВИДЕО)
ТОКОМ претходних дана је снажно невријеме захватило дијелове Босне и Херцеговине, између осталог и Травник, гдје је срећом избјегнута велика трагедија. Наиме, уништени су кровови неколико кућа, а гром је ударио у прозор испод којег је спавала седмомјесечна беба.
СТАЊЕ НА БАЊАЛУЧКИМ ФАКУЛТЕТИМА: Ево шта највише уписују бруцоши, гдје има, а гдје више нема мјеста
СТАЊЕ на Универзитету у Бањлуци што се тиче уписних квота уопште није алармантно, јер већ сада за сваки факултет влада минималано 50 одсто заинтересованости. На Факултету безбједносних наука интересовање је било 100%, па другог уписног рока неће ни бити.
СТРАДАЊА СРБА ТОКОМ РАТНИХ ДЕВЕДЕСЕТИХ: Премијера филма „Свједок“ у Бањалуци (ФОТО/ВИДЕО)
У Бањалуци ће данас бити одржана премијера историјско-документарног филма "Свједок", о страдању српског народа током ратних дешавања деведесетих година на простору бивше Југославије.
ВИДОВДАН СПОЈИО СРПСКЕ ДУШЕ: Дјеца са Космета на прослави празника у манастиру Гомионица (ФОТО/ВИДЕО)
ПОВОДОМ традиционалног српског празника Видовдана у Манастиру Гомионица организован је богат културно-умјетнички програм и то у новоизграђеном амфитеатру у парку уз сам манастирски комплекс. Посебни гости који су срцем и душом здушно дочекани у Српској била су дјеца са Косова и Метохије, са својим професорима и наставницима.
Коментари (0)
15:11 СКОКО: СПС увијек подржава национално важна питања као што је Декларација
СОЦИЈАЛИСТИЧКА партија Српске је подржала усвајање Декларације о заштити националних и политичких права и заједничкој будућности српског народа. Ова Декларација, према ријечима Максима Скоке, потпредсједника СПС-а, представља важан корак ка очувању нашег идентитета, колективних права и културне баштине, док истовремено потврђује нашу опредијељеност за мирну и просперитетну будућност.
21:41 ОВО ЈЕ НАJСЛАЂИ КРАДЉИВАЦ У ХРВАТСКОЈ: Погледајте како вјеверица руча на плажи у Макарској(ВИДЕО)
ЧИТАТЕЉКА нашег портала нам је послала пресладак видео из Макарске, на којем се може видјети како мала вјеверица забавља присутне на плажи.
Временска прогноза
Sarajevo
Banja Luka
Mostar
Tuzla
Bihać
Bijeljina
Курсна листа
0 СКОКО: СПС увијек подржава национално важна питања као што је Декларација
СОЦИЈАЛИСТИЧКА партија Српске је подржала усвајање Декларације о заштити националних и политичких права и заједничкој будућности српског народа. Ова Декларација, према ријечима Максима Скоке, потпредсједника СПС-а, представља важан корак ка очувању нашег идентитета, колективних права и културне баштине, док истовремено потврђује нашу опредијељеност за мирну и просперитетну будућност.
0 НАТОВАРЕНИ КАМИОН „ПРЕПРИЈЕЧИО“ КРУЖНИ ТОК: Нови трамвај превезен у Сарајево
ЈОШ један нови трамвај стигао је синоћ у Сарајево, а сарајевски медији су снимили његов долазак кружним током на излазу са аутопута код Зенице.